عید نوروز
تحلیلی و حبری
جهت شادی روح مطهر شهدا و امام شهدا و تعجیل در ظهور حضرت مهدی (عج) صلوات

مظالب وبلاگ را چگونه ارزیابی می کنید

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان  رسا و آدرس mpapg.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 61
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 61
بازدید ماه : 63
بازدید کل : 58793
تعداد مطالب : 132
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1


آمار مطالب

کل مطالب : 132
کل نظرات : 3

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 61
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 61
بازدید ماه : 63
بازدید سال : 105
بازدید کلی : 58793
عید نوروز

 

بسمه تعالی

یا مقّلب القلوب  و الابصار یا مدبّراللیل والنهار یا محوّل حول والاحوال حوّل حالنا  ا لی احسن الحال
فرا رسیدن عید نوروز عید طبعت را به همه ایرانیان بویژه به فرهنگیان ودانش آموزان تبریک عرض نموده وآرزوی سال پرنشاط وشادابی وسلامت از خداوند می کنم
عید نوروز پرتوی دلربا و چهره ای زیبا از آفرینش الهی است که سرسبزی وخرمی را نصیب طبیعت و انسانها می کندو شادی ونشاط را برای انسانها به ارمغان می آورد. در حقیقت نوروز رستخیز دوباره طبعت است که بعداز یک خواب طولانی  زمین دومرتبه بیدار وزندگی مجددرا تجربه می کند .فصل بهار کلاس معرفت وخداشناسی ومعادشناسی است.بهاری که خود زائیده قدرت پروردگار وتدبیر آفریننده است که انسان در می یابدکه خدا با قدرت عظیم ، حیات مجدد را به طبیعت داده است. به همین خاطر رسول خدا(ص) فرمودند هرگاه بهار را دیدید از قیامت بسیار یاد کنید
   عید نوروز اگر چه موجب نوشدن طبعت وصورت ظاهر انسانها است بلکه باید موجب تطهیر باطن انسانها از غبار نخوت ، کدورت، خود برتر بینی وهواهای نفسانی گردد به همین خاطر در دعای آغاز سال می خوانیم که ای خدایی که تغیر دهنده قلب وچشم انسانها هستی ،ای خدایی که تدبیر همه امور وگردانده همه آسمانها وزمین بدست توست، پس حال ما انسانها را به بهترین حال وصورت نیکو قرار بده . اگر نوروز رنگ خدائی وجلوه عبودیت خدا پیدا کند ویا به روایت حضرت  علی (ع) آن روزی که در آن معصیت خدا نشود ، تحقق پیدا بکند عید به مفهوم واقعی برای انسانها خواهد بود.
بنابرین در تحویل سال نو باید قلب های غیر خدائی بسوی خدا توجه پیدا بکند وبصیرت وروشنائی بر دیدگان ما  قرار بگیرد اخوت وبرادر وفرهنگ مهر ورزی وخدمتگزاری به مردم مبنای کار ما قرارگیرد.حضرت امام خمینی (ره) در پیامی بمناسبت تحویل سال نو  فرمودند:
 ان شاء اللّه این عید سعید و این سال نو بر همه مسلمین و ملت شریف ایرن [و] بر خواهران، برادران مبارک و مسعود باشد... تمام قلوب و تمام ابصار و بصیرت ها در دست خدای تبارک، و تعالی، و ید قدرت اوست. اوست که تدبیر می کند جهان را، لیل و نهار را، و اوست که قلوب را متحول می کند و بصیرت ها را روشن می کند، و اوست که حالات انسان را متحول می کندو ما آن را در ملت عزیز خودمان در زن و مرد، در کوچک و بزرگ یافتیم. این تقلیب قلوب که قلب ها از آمال دنیوی و از چیزهایی که در طبیعت است بریده بشود و به حق تعالی پیوسته بشود و بصیرت ها روشن بشود و صلاح و فساد خودشان را به وسیله بصیرت بفهمند، در ملت ما، بحمداللّه ، تا حدود چشمگیری حاصل شده است و من امیدوارم که در این سال جدید به اعلا مرتبت خودش برسد».
نبی اله سدنی
معاونت پرورشی وتربیت بدنی مدیریت آموزش وپرورش شهرستان گمیشان


تعداد بازدید از این مطلب: 211
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود